איך למצוא את הבידול שלך ב- 10 דקות

העיניים שלו מצביעות על עשרות סוכני הביטוח הנמצאים סביבנו בעיצומו של מינגלינג סוער

"אפשר?" – הוא מצביע על הכסא שמולי.

"בוודאי" – אני משיבה בחיוך, והוא מתיישב, קצת נבוך, לא ממש יודע מהיכן להתחיל, לא לגמרי בטוח בעצמו.   

ועידת עדיף, אנחנו יושבים ליד שולחן עגול, במסגרת סשן של ספיד דייט בו כל אחד יכול לבוא ולקבל ממני 10 דקות על כל דבר שיבקש לגביו ייעוץ שיכול להקפיץ לו את העסק קדימה ולמעלה.

"האמת?", הוא אומר לי בהססנות, "אין לי מושג איך למצוא את הבידול שלי, את יכולה לעזור לי עם זה? לא בא לי להיות כמו כולם", הוא אומר והעיניים שלו מצביעות על עשרות סוכני הביטוח הנמצאים סביבנו בעיצומו של מינגלינג סוער, שמחת מפגשים בין חברים ותיקים, וסוכנים צעירים שעושים את דרכם הראשונה בענף, עוברים מדוכן לדוכן ובודקים מה מציעות החברות השונות.

"בוא ננסה", אני עונה, "ספר לי קצת על עצמך".

הוא מתחיל "לשפוך" את הנתונים הבנאליים…כמה זמן הוא בענף, מה עשה עד היום, כמה זמן הוא עצמאי, מה הוא מוכר בעיקר ועם אילו חברות עיקריות הוא עובד. עושה פאוזה קלה בדברים ומסיים במשפט  – 

"את מבינה? אני לא רוצה להישמע כמו כולם. אני לא רוצה לאמר שמה שמבדל אותי הוא שאני הכי שירותי והכי מקצועי…אני יודע, קראתי את המאמר ההוא שלך שזה מה שאומר כמעט כל סוכן ביטוח כשאת שואלת אותו למה שיבחרו בו ולא במישהו אחר. ו…כן, אני  מטפל מצויין בתביעות של הלקוחות שלי אבל ברור לי שאת זה משתדל גם כל סוכן אחר לעשות בהצלחה כזו או אחרת. אני מחפש משהו אחר, את הדבר הזה שבגללו אהיה שונה מכל השאר ואני לא מצליח למצוא."

המבט שלו אומר כולו תסכול.

אתם בטח שואלים את עצמכם בכלל מה זה ה"בידול" הזה ולמה לעזאזל צריך אותו, אם בכלל?

ובכן, א.נשים יקרים, הבידול חשוב לכם כסוכני ביטוח או מתכננים פיננסים או כל יועצי פרישה או כל נישה כזו או אחרת שתבחרו לקרוא לעצמכם מכמה סיבות:

להתבלט בשוק רווי: ענף הביטוח והתכנון הפיננסי הוא תחרותי ביותר, עם סוכנים ומתכננים רבים המציעים שירותים דומים. על ידי יצירת בידול, אתה יכול "לחתוך" את הרעש ולהתבלט מהמתחרים. זה מגדיל את הסיכויים שלך למשוך לקוחות ולבנות פרקטיקה מוצלחת.

למשוך את הלקוחות הנכונים: הבידול עוזר לך למשוך לקוחות שמחפשים במיוחד את הערך הייחודי שאתה מציע. כאשר אתה מתקשר בבירור מה מייחד אותך, לקוחות המהדהדים עם הגישה, המומחיות או ההצעות המיוחדות שלך נוטים יותר לחפש את השירותים שלך. זה מוביל ליחסי לקוחות חזקים יותר ולשביעות רצון גבוהה יותר של לקוחות.

תמחור Command Premium: כאשר אתה מבדל את עצמך ומספק ערך מוסף, אתה יכול להצדיק חיוב בתמחור פרימיום עבור השירותים שלך. לקוחות מוכנים לעתים קרובות לשלם יותר עבור מומחיות מיוחדת, תשומת לב אישית ופתרונות חדשניים הנותנים מענה לצרכים הספציפיים שלהם. זה מאפשר לך להשיג רווחיות גבוהה יותר והצלחה פיננסית.

שיפור האמון והביטחון של הלקוחות: בידול עוזר לבנות אמון בקרב הלקוחות שלך. כאשר יש לך הצעת ערך ייחודית, מפגין מומחיות ומספק פתרונות מותאמים, לקוחות תופסים אותך כיועץ מהימן שמבין את צרכיהם וטובת ליבם. זה מחזק את קשרי הלקוחות שלך ומטפח נאמנות לטווח ארוך.

קיימות עסקית ארוכת טווח: על ידי בידול עצמך, אתה יוצר עמדה ייחודית בשוק שקשה למתחרים לשכפל. זה מספק רמה של קיימות עסקית, שכן לקוחות מכירים ומעריכים את הערך הייחודי שאתה מציע. כתוצאה מכך, אתה פחות פגיע לתחרות המחירים ולתנודות בשוק.

הגשמה אישית: כשאתה מבדל את עצמך ומציע שירותים מיוחדים או גישות חדשניות, זה מאפשר לך לבטא את הכישורים, התשוקות והמומחיות הייחודיים שלך. זה יכול להוביל להגשמה אישית גדולה יותר ולתחושת מטרה בעבודה שלך, מכיוון שאתה מספק ערך בהלימה לחוזקות והאינטרסים שלך.

לסיכום, בידול חשוב לכם כסוכני ביטוח או כמתכננים פיננסים מכיוון שהוא עוזר לכם להתבלט, למשוך את הלקוחות הנכונים, לקבוע את תמחור השירות, לבנות אמון, להבטיח קיימות עסקית ולמצוא הגשמה אישית במקצוע שלכם.

"תגיד", אני אומרת לו, "יש לך איזה תחביב?"

"לא משהו מיוחד" הוא עונה לי, "אני אדם רגיל" ומחייך חצי מבויש.

"וספורט? אתה עושה?" אני שואלת.

"אני רץ מרתונים" – התשובה מגיעה עם ספק תהיה בקולו כיצד זה קשור לבידול…

"בינגו" אני אומרת. "יש לנו את זה !" ורואה במבט שבעיניו שאין לו מושג למה. אני מחייכת אליו ואומרת – "אתה מבין שאתה רץ עם הלקוחות שלך למרחקים ארוכים?", "אתה מבין שכשאתה בודק תיק של לקוח, אתה מתייחס למטרות שלו? לקו הסיום אליו הוא רוצה להגיע? אתה עוזר לו להתכונן, להתאמן, להתמיד עד ההגעה למטרה?"

המבט שלו מתחיל להתבהר…."תקשיבי! בחיים לא הייתי חושב להסתכל על זה ככה!"

"כל מה שאתה צריך זה לדבר את הריצה שלך. את ה"איך" מתחילים לרוץ מרתון, מה זה אומר, מה צריך כדי שזה יקרה, דבר על הקשיים בדרך, על נקודות השבר שכמעט בא לך לפרוש מהמירוץ, ועל הסיפוק שבהגעה אל המטרה, על כמה זה חשוב שיש מישהו שרץ איתך, כמה זה אחרת כשיש איש מקצוע לידך, מאמן שיודע מתי נכון לעצור, מתי צריך לבחון את הדרך ואולי לחשב מסלול מחדש". 

"על זה אני יכול לדבר שעות!" הוא אומר לי.

"מצויין", אני עונה, "ופשוט תקביל את זה לעולמות הפיננסים. על זה שאנחנו שמים לעצמנו מטרות כלכליות בחיים ואיך אפשר להגיע אליהן, מה זה דורש מאיתנו (התמדה, חיסכון, הבנה של הסיכונים בדרך)." 

"אני בטוחה שיהיו המון אנשים שיוכלו להזדהות עם מה שאתה אומר, חלקם כי הם כמוך, רצים ויודעים מנסיונם שזה ככה, חלקם כי רצו להתחיל ולא ידעו איך. שלא לדבר על כך שזה יהיה לך הכי טבעי וקל לדבר את השפה הזו, כי זה הpassion שלך.

ואתה יודע מה עוד יפה בזה? זה ימשוך אליך אנשים כמוך, כאלה שהם בעלי משמעת עצמית, מתמידים, מבינים את החשיבות של בריאות פיסית ונפשית, אנשים שכיף יהיה לך לעבוד איתם ושיהיו לקוחות שלך".

"מתי אתה מעביר אלי לווטסאפ את הסרטון הראשון שאתה עושה?" אני שואלת בחיוך.

הוא מסתכל אלי המום ושואל "כן? זה אפשרי? את תוכלי לתת לי על זה פידבק שאדע שאני בכיוון?"

"ברור" אני עונה ומחייכת. 

הוא קם מהכסא עם אנרגיות שלא היו מביישות נער מתבגר בכיתה י"א ותוך כדי שהוא מתרחק ונבלע לתוך המון הסוכנים אני שומעת את ה"תודה לך!!!!" שלו שנזרק אלי בהתלהבות.

אני מסתכלת על השעון שלי – אכן עברו 10 דקות.

מרימה את העיניים אל הסוכנת שעומדת מולי, ידה על הכסא הריק ושאלה בעיניה "אפשר?"    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך

לקריאה ללא הגבלה ניתן לרכוש מנוי חודשי בעלות של 27 ₪

דילוג לתוכן