זריקה למים או קפיצה מוצלחת?

קליטת עובדים בעולם הביטוח

בעולם שבו הזמן הוא המטבע החם ביותר (ולא, לא מדובר בביטקוין), מנהלים ובעלי עסקים רבים מרגישים כמו ג'ונגלורים בקרקס, מנסים לשמור על כל הכדורים באוויר. ואז, ברגע של הארה (או ייאוש, תלוי איך מסתכלים על זה), הם מחליטים לגייס עובד חדש. אבל הנה הטוויסט: הם שוכחים שגיוס זה רק ההתחלה, ושהחלק ה"קטן" של ההדרכה הוא בעצם הקרקס האמיתי.

דמיינו את המצב: יום ראשון בבוקר, העובד החדש נכנס למשרד עם חיוך מאוזן לאוזן, רק כדי לגלות שהמקום שלו במשרד הוא… ובכן, לא בדיוק הוכן. המחשב שלו עדיין בקופסה, וההדרכה היחידה שהוא מקבל היא "תסתכל על דני, הוא יודע את הקטע". זה כמו להגיד למישהו שרוצה ללמוד לבשל לצפות במאסטר שף ולקוות לטוב.

ואז, כשהעובד לא מצליח להתמודד עם המשימות המורכבות של "להפוך את החברה למובילה בשוק" בשבוע הראשון, המנהל מתחיל לתהות אם הבעיה היא ביכולות העובד, במוטיבציה שלו, או אולי בכוכבי הלכת שלא היו מסודרים נכון בשמיים.

אז כיצד ניתן להפוך את הסיטואציה הזו מטרגדיה לקומדיה (במובן הטוב)? קחו נשימה עמוקה, ובואו נדבר על כמה טיפים שיכולים לעזור:

תוכנית הדרכה מסודרת – זה כמו להכין רשימת קניות לפני שאתם נכנסים לסופר. תדעו מה אתם צריכים, ותוכלו לוודא שלא שכחתם אף פריט (או עובד).

דמיינו סוכן ביטוח מנוסה, נניח ששמו יוסי, שמגייס עובד חדש, נקרא לו תום. יוסי רוצה שתום יהיה מסוגל להציע את הפוליסות המתאימות ביותר ללקוחות, אבל הוא יודע שזה דורש יותר מסתם ידע תאורטי על ביטוח. לכן, הוא מכין תוכנית הדרכה שכוללת סימולציות של שיחות עם לקוחות, כולל "לקוחות קשים" שהוא עצמו משחק. תום לומד לא רק את המוצרים, אלא גם איך להתמודד עם סיטואציות אמיתיות שיתקל בהן.

חבר מורה – זה לא חייב להיות המורה מהתיכון שתמיד היה נראה כאילו הוא רוצה להיות בכל מקום פחות מללמד. מצאו מישהו בצוות שישמח לשתף מהניסיון שלו ולעזור לעובד החדש להתמצא.

לתום יש גם "חבר מורה", דנה, עובדת ותיקה במשרד שמכירה את כל הפינות החשוכות ואת הטיפים הכי טובים למכירה. דנה לוקחת את תום תחת כנפה, מראה לו איך לנהל את מערכת הניהול של הלקוחות, איך לעקוב אחרי פניות לקוחות, ואפילו איך להתמודד עם ימים שבהם נדמה שכל הלקוחות החליטו להתקשר בו זמנית.

פידבק תקופתי – זה כמו לבדוק את ה-Waze במהלך נסיעה ארוכה; זה עוזר לכם לדעת שאתם בדרך הנכונה ולתקן מסלול במידת הצורך.

יוסי ותום יושבים כל שבוע לפגישת פידבק, שבה יוסי שומע מתום מה הלך טוב ומה פחות, ומה תום מרגיש שהוא צריך לשפר. יוסי משתמש בהזדמנות זו כדי להדגים לתום שכל חוויה עם לקוח היא הזדמנות ללמוד ולהתפתח, ושהוא לא צריך לפחד לבקש עזרה.

חומרי למידה ומשאבים – זה כמו להכין תיק עזרה ראשונה לטיול; אתם לא יודעים מתי תצטרכו אותו, אבל תמיד טוב לדעת שהוא שם.

תום מקבל גישה למאגר מידע ענק שכולל מאמרים, סרטוני הדרכה, ופורומים של סוכני ביטוח מכל העולם. הוא מופתע לגלות כמה קהילת סוכני הביטוח תומכת ומוכנה לעזור אחד לשני.

תרבות פתוחה ותומכת – זה כמו להיות במסיבת פיג'מות עם חברים; כולם מרגישים בנוח להיות עצמם, וזה תמיד נגמר בכיף.

במשרד של יוסי, כל עובד חדש מתבקש להציג בפני הצוות את התחביבים והתשוקות שלו. זה יוצר אווירה חמה ופתוחה, ותום מרגיש מהר מאוד חלק מהקבוצה. הוא לומד שבמשרד של יוסי, לא רק הלקוחות חשובים, אלא גם האנשים שעובדים שם.

בסופו של דבר, הכנת עובד חדש לתפקידו היא לא רק משימה; זו הזדמנות ליצור קשר, לבנות תרבות חיובית, ולהראות שאתם מעריכים את האנשים שעובדים איתכם. וזכרו, כשהעובדים מרוצים ומוערכים, הם לא רק שוחים טוב יותר – הם גם מביאים עוגיות למשרד.

בסופו של דבר, ההכנה של עובד חדש לתפקידו בעולם הביטוח היא לא רק עניין של למידה טכנית. זה עניין של לבנות קשר, להרגיש בטוח ותומך, ולדעת שיש לך את הכלים להצליח. וכשהעובד מרגיש ככה, הוא לא רק מוכר יותר פוליסות – הוא גם משרת את הלקוחות באופן שמשאיר אותם מרוצים ובטוחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך

לקריאה ללא הגבלה ניתן לרכוש מנוי חודשי בעלות של 27 ₪

דילוג לתוכן