מה הקשר בין טנטרה לפוסט בקהילת סוכני ביטוח בפייסבוק?

השבוע העלה ארז שלו, קולגה שלי, אליו אני רוחשת הערכה רבה, את הפוסט הבא בקהילה שלו:

בחלון משרד ביטוח קטן בתל-אביב, נתקלתי בשלט הבא – 

"מחקרים בארצות הברית הוכיחו שמקצוע הביטוח הפך בשנים האחרונות למקצוע נשי יותר. 

תכונות כמו אינטואיציה, אדיבות ובגרות רגשית תורמות להצלחה.

אם את חושבת על הסבת מקצוע, פני אלינו, נשמח לעזור.

גברים העונים על הדרישות יתקבלו גם הם בברכה."

השבוע העלה ארז שלו, קולגה שלי, אליו אני רוחשת הערכה רבה, את הפוסט הבא בקהילה שלו – 

הקורונה חידדה בשנה האחרונה את הצורך בכישורים אשר השפה המקצועית קוראת להם soft skills – מיומנויות רכות. יש אפילו המייחסים אותם לצד הנשי. תכונות כמו אינטילגנציה ריגשית גבוהה, יצירתיות, כושר שכנוע, יכולת ניהול זמן ועוד הופכות להיות נדרשות יותר ויותר בשוק העבודה.

התשובות לא היו מפתיעות וכמצופה צויינו יכולות ההכלה והאמפטיות של סוכנות ביטוח אשר מתקיימות בצמוד ליכולות המקצועיות כמשהו המבדיל אותן מהגברים, סוכני הביטוח.

כמה פעמים הסתכלתם על מישהי ואמרתם לעצמכם בשקט – "זו בחורה עם ביצים!"

כמה פעמים הסתכלתן על מישהו ואמרתן לעצמכן – "איזה גבר רגיש הוא!"

כשאנחנו אומרים את הדברים הללו, למה הכוונה?  ואיך זה מתקשר לטנטרה?

בואו נדמיין רגע שאנחנו עומדים בפני פעילות ODT (OUT DOOR TRAINING). הוזמנתם לסדנת טנטרה במרכז הארץ. על המחצלת הפרושה על הרצפה יושב המדריך ומסביר לזוגות הנמצאים באולם על שני סוגי אנרגיה קוטביים, נקבית וזיכרית, הקיימים אצל כולנו, גברים ונשים כאחד. אחרי הכל, הטנטרה הייתה ועודנה אמנות מעשית המלמדת טכניקות לתיעול אנרגיה. היא לא דת או רק רעיון רוחני. 

המנחה מסביר לכם טכניקות שונות ותוך כדי תרגול פתאום אתם מבינים שבכל אחד ואחת מאיתנו מתקיימות האחת לצד השניה, איכויות נקביות וזיכריות. אצל חלקנו, לאו דוקא הגברים, הזכריות חזקות יותר ואצל חלקנו הנקביות. נהוג לקשר את הטנטרה למיניות בלבד אבל תרגול נכון ושליטה באיכויות הללו יכולה לעשות שימוש מופלא גם בחיים העסקיים. 

מסתבר שסוכנות ביטוח, משתמשות פעמים רבות ביכולת ההקשבה שלהן ועוצרות להבין מה הצרכים של הלקוח העומד מולן לעומת סוכני הביטוח הגברים, הנוטים "לשפוך" את כל הידע המקצועי שלהם על ראש הלקוח ולהעביר אותו קורס מקצועית א' ולעיתים גם ב' בשעה. התוצאה היא כי לקוחה הנפגשת עם סוכן ביטוח תרגיש מאוימת מכמות החומר המקצועי בו איננה בקיאה והדבר יגרום לה פעמים רבות להעדיף סוכנת ביטוח. הלקוח הגבר, יפטור סוכן ביטוח כזה במשפט "יקר לי…" 

הבנה ומודעות לאופן הפעולה ולתגובות שהוא מייצר יכול להביא אתכם, סוכני הביטוח הגברים, לעצור לרגע לפני שהנכם נפגשים עם לקוחה, וסליחה על הביטוי שאני עומדת לומר כרגע, להתחבר יותר "לצד הנשי" שבכם, לתעל את האנרגיות שלכם למקום הנכון ולנסות להציף ערך בשיחה, לדבר אל הרגש ואל הדאגה לעתיד של הלקוחה לעצמה  ולתא המשפחתי. האמפטיה שתביעו תביא את הלקוחות שתיפגשנה עימכם לחווית שירות אשר תגרום לפרמיה להיות מתאימה יותר לצרכים כפי שביררתם אותם וברוב המקרים הביטוי של זה יביא לפרמיה גבוהה יותר. 

ומה לגביכן סוכנות הביטוח? 

או! כשאתן נפגשות עם לקוח מהמין הגברי, הניחו לרגע את הצד הנשי שבכן בצד, כי מעבר ליכולות המופלאות שזה יכול להביא אתכן בפגישה, הרי שמה שחשוב בסוף הוא כי הביטוח שעשיתן יהיה בעל מח"מ ארוך יותר ולא יתבטל רק כי פגה ההשפעה של עיניכן היפות על הגבר העומד מולכן…

לכן, זה הרגע להעלות מן האוב את הצד הגברי שבכן ולהפגין מקצועיות אסרטיבית, נחישות והחלטיות, כל זאת תוך הקפדה על ניהול הפגישה במסגרת זמן מוקצב וברור, פרקטיות אשר תביא לתחושת נינוחות מצד הלקוח שמולכן אשר ירגיש כי הנכן מדברות "בשפתו" וזה כשלעצמו יקל עליכן להפוך את המכירה למוצלחת.

לסיכום מודעות ושליטה טנטרית באיכויות גבריות ונשיות וזיהוי הרגע בו צריך לתעל את האנרגיות של המכירה בכיוון הזה או הזה יכול לייצר לכם ולכן הצלחות גבוהות ואיכותיות יותר במהלך המשא ומתן עם הלקוחות שלכם.

המלצות על סדנת טנטרה טובה? או! זה כבר ענין לפוסט אחר (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך

לקריאה ללא הגבלה ניתן לרכוש מנוי חודשי בעלות של 27 ₪

דילוג לתוכן