כן. אני יכולה לספר לכם היכן יש פקקים, באיזה כביש בארץ ובדיוק באיזו שעה. ומה שנראה לאנשים
כבזבוז זמן נוראי אני למדתי לנצל לטובתי. זה הזמן לומר לפקקים בישראל תודה.
הם אלה שמאפשרים לי ללמוד עוד תחומים על מנת לחפש את הרלוונטיות והשימוש בהם לתוך
הענף בו אנו פועלים, הם אלה שמאפשרים לי לחשוב על רעיונות שיווקיים עבורכם, הם אלה
שמאפשרים לי לעשות את כל שיחות הטלפון הדרושות כדי לתת לכם ערך, לקבוע איתכם פגישות
עבודה, לחשוב איתכם על דברים שמטרידים איתכם ואתם רוצים להתייעץ לגביהם או….סתם לקחת
פסק זמן ולהקשיב למוזיקה שאני אוהבת ולהוריד את לחץ היום הארוך שעבר.
האמת שהדבר היחיד שמטריד אותי, אבל הוא לא בשליטתי אז חבל לבזבז עליו אנרגיה, הוא
שלפחות יומיים בשבוע אני עומדת בפקקים בכביש שהיה אמור להיות הכביש הכי מהיר בארץ ועוד
משלמת על כך. אבל הנה, פרקתי (: ומפה זה כבר רק יכול להשתפר.
ולמה כל ההקדמה הזו? פשוט.
כי המשאב הכי יקר שיש לכם בחיים הוא זמן. ועכשיו השאלה איך אתם מנצלים אותו נכון כך שלא
תשבו ברכב שעתיים והפכו למתוסכלים וכך שלא תרימו את הראש מהמחשב אחרי 6 שעות עבודה
ותשאלו את עצמכם איך קרה שיש שוב ריח של שריפה באויר כי עוד יום נשרף מבלי שהרגשתם
שהתקדמתם…בקיצור…הבנתם, נכון?
אני לא הולכת עכשיו לכתוב לכם את כל שמות השיטוח לניהול זמן שיש בספרים וגם לא את כל
התרשימים והמודלים המשורטטים והיפים שתוכלו לבד למצוא בגוגל או בספרי הניהול למיניהם אלא
הולכת לתת לכם 2-3 כללי ברזל הכי פשוטים שיש שיעזרו לכם להיות יותר אפקטיבייים וריווחיים (כי
גם בשביל זה אנחנו כאן בסופו של דבר, לא כך?) אז היידה….מספיק עם ההקדמות ובואו ניגש
לתכ'לס.
כסף נכנס –
יש כמה משימות שאם לא נבצע אותן לא יכנס לנו כסף לעסק. לדוגמא – להוציא סיכום פגישה
לרפרנטית אחרי הפגישה עם הלקוח על מנת שתוכל למלא טיפסי הצעות/ניוד ולהחתים לקוח
(או למלאם בעצמי, לחולי השליטה שבינינו), להחתים לקוחות על תנאי חיתום, לגבות שכר טירחה
שסגרנו עם הלקוח (או לוודא שהפקידה עושה את זה), לקבוע פגישות עם לקוחות שפנו אלינו או
שקיבלנו בהפניה, בקיצור – כל פעולה שתקדם כניסת כסף לתוך העסק.
ופה קחו לעצמכם כלל ברזל – קיבעו בכל סוף יום מהן שלוש עד חמש המשימות שיכניסו לכם את
מקסימום הכסף ושממתינות לכם לטיפול ואיתן תפתחו את יום המחרת.
עד שאתם לא מסיימים אותן – אתם לא עונים על הודעות ווטסאפ/לא פותחים מיילים ולא מסתכלים
בהתראות בפייסבוק או בכל מדיה חברתית אחרת. פשוט לא!
אתם קודם מסיימים את המשימות הללו ורק אז – היום שלכם מתחיל.
הפולניה שגידלה אותי נהגה לקרוא לזה – "להרוויח את הקפה של הבוקר".
כל מה שמישהו אחר יכול לעשות במקומי – שיעשה.
נכון. אתם עושים הכי טוב. הכל. או לפחות ככה אתם חושבים. אבל פה הטעות. אולי אתם יודעים
לעשות הכל הכי טוב אבל זה יהיה הכי לא יעיל וריווחי אם אתם תעשו את זה. לכן, לפני שאתם
ניגשים לאיזו פעולה כלשהיא (מענה ללקוח, שליחת טופס ללקוח, טלפון מעקב לחברת ביטוח על
ביצוע, הכנסת נתונים לאקסל הצעות, קליטת פרודוקציה או אלוהים יודע מה)…. ת ח ש ב ו !
תחשבו האם יש מישהו שיכול לעשות את זה במקומכם (אתם תופתעו שלפעמים אפילו טוב יותר
מכם ומהיר יותר מכם) ותנו לו לעשות את זה!
כמה פעמים קרה לכם שלקוח פנה אליכם בהודעה בווטסאפ או מייל והתחלתם מיידית לענות לו
ונפתחה שיחה שבזבזה לכם לפחות רבע שעה מזמנכם היקר על פניה שהרפרנטית היתה יכולה
לענות עליה באותה מידה?
אני רואה את זה קורה כל יום, כל היום.
למה?
כי אנחנו לא עוצרים לחשוב מי יכול לענות במקומנו ולהעביר אליו לטיפול.
ניהול –
תתחילו לנהל את החיים שלכם. האישיים והעיסקיים. מן הסיבה הפשוטה. אם אתם לא תנהלו אותם,
מישהו אחר יעשה את זה במקומכם. הרי כשאתם קובעים פגישה עם לקוח והיא רשומה ביומן אתם
עומדים במשימה, מגיעים לפגישה ומבצעים אותה, נכון? אז למה אתם לא סוגרים לכם ביומן את
הפגישות עם עצמכם? הפגישות בהם אתם מקדישים שעה לשיווק העסק שלכם, שעתיים לניהול ביום
חמישי בצהריים, שעה לישיבת הצוות ומיקוד שלו ביום ראשון בבוקר….ל מ ה ????
וכן, גם את האימוני ספורט האישיים שלכם, התחביבים שלכם, את הזמנים שאתם צריכים לאסוף את
הילד לחוג מקרמה, גם את אלו אתם יכולים לנעוץ ביומן.
אם תתחילו לנהל יומן עם פגישות עם עצמכם ותתייחסו אליכם ברצינות הראויה אתם תיווכחו
השימים מתכנסים לתוך שיגרה ניהולית שמקלה על ההתנהלות ומאפשרת שליטה, וודאות וצמיחה.