התינשא לי?

העולם כבר מבין יותר ויותר את החשיבות שיש לעצם מציאת הפרטנר הנכון לך

"את שדכנית אמיתית, את יודעת?" הוא אומר לי וצוחק.

זה התחיל בשיחת טלפון בה סיפר לי שקולגה שלח אותו אלי. "אל תעשה עסקה עם אף אחד על התיק שלך לפני שאתה מדבר איתה". הוא התקשר, סיפר לי שמעונין למכור את תיק הביטוח שלו.

"די", "אני כבר עייף מביטוח, מוצא את עצמי רק מתחזק, המינימום שבמינימום, את יודעת…זה לא מגיע ללקוחות שלי".

נפגשנו. למדתי ממנו מה מענין אותו בנקודת הזמן בה הוא נמצא, מה הוא רוצה לעשות, מי הוא, איזה טיפוס. הוא ישב וסיפר על עצמו, עונה על השאלות שלי בסבלנות ורצינות, תוך שאני בולעת בעיני את הסביבה בה הוא חי ובוחנת כל פרט היכול להעיד ולספר לי, מעבר למילים שהוא בוחר לומר לי, מי הוא באמת.

יש לו פסנתר במשרד. וספריה גדולה, כבדה כזו, מלאה בכל טוב. העיניים שלי משוטטות על הכותרים, קולטות ספרים שכבר פגשתי בחיים בנקודות כאלה ואחרות וחדשים שמצאתי את עצמי זוממת להשאיל ולקרוא.

אין כמו ספרים כדי להעיד על האדם הקורא אותם.

ואני? השתדלתי לקרוא אותו כספר פתוח לפני. אחרי הכל, למצוא זיווג נכון וטוב זו אומנות.

כשמישהו מביע בפני את רצונו לרכוש, להתמזג או למכור, אני אומרת לו מראש שזה לא עובד כמו ה-   swipe בטינדר. את ה –  match הנכון אני עושה בשיטות המסורתיות. 

הנתונים בעולם מצביעים על העובדה כי יותר מ- 50% מעסקאות המיזוג והרכישה מסתיימות בכישלון  (פרופ' ובר טוען כי הנתונים המחמירים מראים אף כשלון של 85%!)

לא אחת אני רואה מודעות בעיתונות בענף בסגנון – מעונין למכור תיק ביטוח פעיל….

כשברוב המקרים ההצעות המגיעות נמדדות כולן על בסיס המחיר והפניה הראשונה הבאה היא אל רואה החשבון לצורך הערכת השווי ובדיקת נאותות. משם, ציון הדרך הבא עובר אצל עורך הדין המקצועי בענף.

כשחוזרים אל אותם סוכנים אשר מכרו את תיקיהם, התמזגו או נכנסו לשותפות כזו או אחרת, בתום מספר שנים לאחר ביצוע העסקה, ניתן לשמוע מהם לא אחת את המילים "חבל שמכרתי את התיק". שיחה קצרה עם הצד השני תעלה את הנתון כי "הרכישה לא באמת הביאה לידי ביטוי את הפוטנציאל שראינו בה".

מדוע זה קורה?

טוני רובינס, המנטור הידוע, הגדיר זאת אולי הכי נכון –  "כמה מהאתגרים הגדולים ביותר במערכות יחסים נובעים מהעובדה שרוב האנשים נכנסים למערכת יחסים כדי לקבל משהו; הם מנסים למצוא מישהו שיגרום להם להרגיש טוב. במציאות, הדרך היחידה שבה מערכת יחסים יכולה לשרוד היא לראות אותה כמקום שאתה פונה אליו כדי לתת, ולא כמקום שאתה פונה אליו כדי לקחת." 

ובכן חברים, הכל ענין של גישה.

כאשר אני באה לחפש את הזיווג הנכון, אני שואלת את עצמי מה הצרכים של כל צד ומנגד, מה כל צד יכול לתת לצד השני. מה היתרונות האמיתיים שכל אחד מהצדדים יכול להועיל האחד לשני. 

חשיבה מהסוג של  – "מה אני יכול לקחת, מה אני יכול לקבל" לעולם תשאיר אותנו בתוך עסקה כזו עם תחושת החמצה אולם אם נעמיד את שני הצדדים בפני השאלה כיצד הם יכולים לתרום האחד לשני, הגישה תשתנה והסבירות כי העסקה תניב תוצאות טובות יותר לשני הצדדים תנבע מתוך תחושת השליחות והמחויבות לתהליך מצד כל אחד מהם.

תוסיפו לכך את החשיבות והמשקל הרב שיש לרקע תרבותי דומה, להרכב ה-DNA של הלקוחות בתיק הרוכש והנרכש וההתאמה ביניהם, ליכולותיו של הצד הרוכש להכיל את צרכיו ורצונותיו של הצד הנרכש, שקללו נכון את השפה, הגיל, אופי ההתנהלות, של הצדדים ותקבלו תחילתה של ידידות מופלאה.

כמובן שעל מנת שהפוטנציאל העיסקי ברכישה / מיזוג יגיע אל מימושו נדרשים, מעבר לבדיקת היתכנות, מחיר אטרקטיבי, והסכם ברור ומקצועי בין הצדדים, גם תהליך ליווי מובנה ומסודר אשר יביא בחשבון את הצד הריגשי, הארגוני, והאנושי הכה מורכב במקרים שכאלו ואשר הנטייה האנושית הטבעית היא לראות בו צד שולי יותר ולעיתים אף "בזבוז כסף" כפי ששמעתי לא אחת אך העובדות מראות לנו לא פעם, כי זהו החלק ממנו אסור להתעלם והוא אחד המרכיבים החשובים יותר בהצלחת עסקאות כאלה.

העולם כבר מבין יותר ויותר את החשיבות שיש לעצם מציאת הפרטנר הנכון לך לעסקת רכישה או מיזוג ופונה יותר ויותר לאנשי מקצוע אשר ימצאו את "השידוך הנכון" הרבה לפני שמגיעים אל רואה החשבון או עורך הדין.

אחרי הכל, חברים יקרים, שידוך טוב נמדד לא רק במחיר העסקה אלא בהצלחתה. זו ניתנת למדידה רק לאחר מספר שנים. רגע החתימה על ההסכם, הינו רק רגע החופה עצמו. החיים האמיתיים מתחילים כשכבים האורות והמסיבה נגמרת.

את זה כל סינדרלה זקנה תדע לומר לכם.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך

לקריאה ללא הגבלה ניתן לרכוש מנוי חודשי בעלות של 27 ₪

דילוג לתוכן