פגישה שניה.
הוא: "אשתי מדהימה! היא משימתית. ככה אתם קוראים לזה, לא? תני לה רשימת מטלות וזה מבוצע"
אני: "אתה יכול להעביר לי את הטלפון שלה?"
"אתה זוכר מה קבענו בפגישה הקודמת שלנו? רשמת לעצמך את כל מה שצריך לעשות."
הוא: "נכון". שולף את הרשימה שנמצאת אצלו על השולחן, מונחת בטריי שכתוב עליו טל דן ומציץ בה (יש לו מגש נפרד לכל פרויקט שהוא מחליט לבצע בחייו העסקיים, "אני חייב את הסדר הזה מול העיניים, טל").
אני: "ומה קרה עם הרשימה הזו? האם התקדמנו איתה?"
הוא: "אממ…לא ממש…תראי, הייתי שקוע בעבודה, לא היה לי דקה זמן והיו החגים…את יודעת…"
אני: "אנחנו כבר שבועיים אחרי החגים. זה כבר לא ממש רלוונטי התירוץ הזה (:
מה קורה עם הפגישות שהיית אמור לקבוע לעצמך ביומן לכל השבוע, כמו כל יום ראשון, דיברנו על זה גם שבוע שעבר, זוכר?"
הוא: " אז רגע, למה את רוצה לדבר עם אשתי?"
אני: "כי יחד נצליח לגרום לדברים לקרות אצלך. אני חייבת לרתום אותה למשימה הזו כדי להפוך אותך ל-DUER"
הוא: :וואלה! על זה לא חשבתי. העברתי לך את הנייד שלה. היא תעוף על זה"
כמה פעמים רשמתם לעצמכם רשימת משימות, רעיונות לפיתוח העסק, התחייבתם לעצמכם שהנה, הפעם זה קורה, סגרתם זמן ביומן, נשבעתם לעצמכם שזהו ו….? כלום לא קרה.
מה הדבר החמקמק הזה שגורם לדברים לקרות?
מדוע יש פעמים שבהן אנחנו יכולים להחליט אלף אלפי החלטות ושום דבר לא ישתנה ויביא אותן לכלל מימוש והנה פתאום יגיע רגע מסוים שבו לפתע זה יקרה ונתחיל לבצע?
זה יכול להיות החלטה להוריד במשקל, להפסיק לעשן, להירשם ללימודים, להפוך לעצמאי, לצלם סרטונים לרשתות חברתיות, להעלות פוסט לפייס, לגבות שכר טרחה בפעם הראשונה, לבקש העלאה, או כל פעולה שאנו יודעים שנכונה לנו ותמיד היה משהו שעצר אותנו מלבצע.
אחד האתגרים הגדולים ביותר בתחום המנטורינג הוא להבין ולזהות מהו הדבר הזה שיגרום לדברים לקרות. קודם לזה, הצורך לזהות את הבעיה ולהבין שהאדם אותו אנו מלווים חוזר על דפוס קבוע של רישום המשימות שהוא נדרש לבצע (וזה יכול להיות מתוך הבנה מלאה בנחיצותן ורצון אמיתי לבצען) ושם הן נשארות, ע"ג הדף במחברת או בNOTES ביומן או בקובץ הWORD שפתח לעצמו בתיקיה במחשב. הן פשוט לא יקרמו עור וגידים ויבשילו לידי מעשה ובכל פגישה הוא יחוש תסכול הולך וגדל על כי אינו מתקדם לשום מקום.
מנטור טוב, נדרש לזהות בהקדם האפשרי את הדפוס הזה על מנת לעצור מהתסכול ההולך ומתגבש אל מול עיניו, להצביע עליו על מנת להעלותו לרמת המודעות ואז לאתר את הגורם החמקמק שיביא את המלווה שלו להתחיל וליישם, להתחיל ולפעול, להתחיל ולבצע את הפעולות הנדרשות על מנת להפוך את חייו האישיים והעסקיים לטובים יותר.
הגורם הזה שונה מאדם לאדם, אצל האחד זה יכול להיות מיקוד וסדר בבלאגן שפתאום יגרום לדברים להיות בהירים וברורים, אצל האחר מטרה חומרית כלשהיא אשר מהווה הגשמת חלום או סמל להצלחה (מרכישת נדל"ן ועד יכטה, רכב יוקרה או סמל סטטוס מסוג אחר כגון רכישת תיק או גיוס סוכני משנה) ואצל אחרים תחושת ערך עצמי ומשמעות כמו השגת זמן משפחה רב יותר, מציאת מחודשת של התשוקה בעשייה העיסקית, התפתחות אישית ועוד. כל אחד וצרכיו, כל אחד וערכיו, כל אחד ומה שמניע אותו.
אין זה מתפקידו של המנטור המלווה לשפוט את הדבר אם טוב או רע הוא, אין נכון או לא נכון. כל שעל המנטור לעשות הוא להביא את יכולותיו לידי ביטוי בזיהוי הגורם וסיוע למלווה להפוך מאדם שמדבר "על" הדברים לאדם שפועל "ל…".
מ- TALKER ל- DUER.
השלב הבא בתהליך הוא הפיכת הפעולה החד פעמית – להרגל קבוע ועל ידי כך – שינוי אורח החיים. מבעל עסק האומר שהוא רוצה לעבוד עם תוכנית עבודה לאחד שיודע לכתוב אחת כזו ולעבוד על פיה, להיצמד אליה ולדעת בכל רגע נתון היכן הוא ביחס למטרות שקבע לעצמו בתוכנית. מאדם שהחליט שהוא רוצה לרדת במשקל לאדם שמתאמן קבוע אימוני ספורט ודואג לאכול נכון בתזונה מאוזנת כדרך קבע. מסוכן שמחליט לגבות שכר טרחה לאחד שהנושא הופך אצלו לחלק בלתי נפרד מהצ'ק ליסט של שיחה עם לקוח. מסוכן שמחליט שהוא רוצה לדייק לעצמו את הלקוחות הרצויים לו לכזה שעוסק דרך קבע כחלק מההתנהלות העיסקית שלו בשיווק ממוקד של העסק.
אל תטעו לחשוב שזהו שלב קל. לא למנטור ולא למלווה. קביעה לא נכונה של המטרה ומטרות המשנה הנגזרות ממנה, יכולה לעיתים לייצר שוב תסכול אשר יביא לרגרסיה בתהליך. הסוד הוא לייצר רצף של הצלחות קטנות אשר בבוא הזמן כשנסתכל לרגע לאחור כדי לבחון מה עשינו עד היום נגלה הצלחה מתמשכת אחת גדולה אשר נבנתה לעיתים ממאות של מעשים קטנים שבהם הצלחנו לשמר הרגל ולקבע חשיבה מובנית ואורח חיים מאוזן ובריא.
איך נדע לבחור את האדם הנכון אשר יביא אותנו להצלחה, לעשייה הנכונה?
ה-50 CENTS הטוב ביותר שיכולה לתת לכם – הזהרו באלו המבטיחים לכם הבטחות גרנדיוזיות, הבטחות בסגנון הגדלת העסק ב- 50% בפרק זמן קצר, יצירת הכנסה פאסיבית של חמש ספרות בתוך שנה, ושאר מירוצים למיליון.
שינוי הרגלים, הטמעתם ויצירת MINDSET חדש כרוכים לרוב בתהליך מתמשך, סיזיפי המחייב מאמץ מצידכם אך שכרו בצידו. בצידכם.