תמונה אחת שווה אלף מילים

איזה מסר אתם מעבירים ללקוחות?

גוללת בפייס 5 דקות בהפסקה בין משימה למשימה כשעולה מולי פוסט שלו באחת הקבוצות ובו הוא מבקש שמומחי הפוטושופ בקבוצה יורידו את הרקע מאחור, "ילבישו" אותו בחליפת עסקים ובמילים אחרות  – "תוציאו אותי מוצלח".

היות וזו קבוצה עם גוון הומוריסטי, התגובות לא איחרו להגיע….אני קולטת את כל הסיפור ושולחת לו בווטסאפ אישי – "יקירי….במילים אחרות שלחו אותך לעשות צילומי תדמית…אז הגיע הזמן".

הוא, סוכן מוערך, GOOD LOOKING GUY, שמור ומטופח, מהסוג המעורר אמון ואשר מעבר למקצועיות יגרום ללקוח בדקה השניה לפגישה לשאול "היכן לחתום?".

התשובה ששלח לי בווטסאפ לא הפתיעה אותי. 

"כמה וכמה פעמים רציתי לעשות זאת…וכל פעם זה נפל בגלל משהו אחר… קצת מביך אותי…תדמית…צילומים…עניין של אופי מורכב. שימי לב איך אני אף פעם בפוסטים שלי לא מעלה תמונות שלי או "אני ואני"…אלא רק עובדות יבשות ומספרים  "

המקרה שלו לא נדיר בכלל. כשאני ניגשת לייעוץ לסוכנות או סוכן/ת בודדים אני תמיד מסתכלת בין היתר גם על הניראות הדיגיטלית החל מתמונת הווטסאפ, דרך הפרופיל בפייסבוק/לינקדאין/אינסטגרם וכלה באתר של הסוכנות בגוגל. לא פעם ולא פעמיים אני נתקלת במקרים בהם סוכנים, אנשי מקצוע מן המעלה הראשונה, מחזיקים ניראות דיגיטלית שאינה תואמת או הולמת את המסר אותו הם מבקשים להעביר ללקוחות הפוטנציאליים שלהם.

בואו ניגע רגע בנושא הזה. מדוע בכלל כדאי וצריך שיהיו לנו צילומי תדמית?

  תמונה אחת שווה אלף מילים, ככה אומרים וזה אכן נכון. אולי אפילו יותר מ 1000 מילים. אמנם התוכן הוא המלך, אמר ביל גייטס  אבל הויז'ואל הוא זה שתופס את תשומת הלב, זה שסולל את הדרך אל התוכן. היות וכך, תמונות הן הדרך הכי טובה לייצג ולשווק את העסק.

כמובן שלא רק התמונות חשובות, וצריך סלוגן כלשהו, קצר וקולע שמחלחל לתוך התודעה, אך הקהל אוהב את כל מה שחזותי, וזה כולל תמונות.

אם כן, כדי לשווק את העסק שלכם, צילום תדמית מקצועי הוא דבר שכדאי לעשות, ובעזרת הצלמים הנכונים התמונות ישקפו את העסק שלכם כפי שאתם רוצים וכך תצליחו להעביר את המסרים הנכונים לקהל היעד שלכם.

היום, אפשר לעשות את הצילום הזה בכל מקום. 

מדובר בעניין שצריך להיות שגור בתוך כל עסק שרוצה שיווק מצליח וחשיפה נכונה עבור העסק שלו.

קחו לכם 8 טיפים לצילומי תדמית מנצחים, כאלה שיעזרו לכם לצלוח את המשימה הזו יחסית בקלות ואולי אפילו תגלו שיש הנאה לא קטנה, בפלירט עם המצלמה (:

  1. מה מטרת הצילומים? 

כדאי מאוד לתכנן את מטרת הצילומים, תמונות לאתר – ישנם שלושה סוגים עיקריים של  תמונות שרצוי שיהיו לכם – תמונה מחייכת לעמוד האודות, תמונה לרוחב לדף הבית, תמונה מייצגת עבור שירותים. אם לפייסבוק – איזה פוסטים אני אכתוב ואיזה תוכן יהיה שם? תמונה ללינקדאין, תמונות אוירה לאינסטגרם? לכל מטרה יש סוג אחר לעיתים של צילום שמתאים לה. לא כל הצלמים יודעים לענות על כל המטרות. 

  1. מה המסרים שאני רוצה להעביר?

     האם אני פונה ללקוחות בעלי סגנון מסויים? האם אני טיפוס צבעוני וחשוב לי שלקוחותי הפוטנציאליים ידעו זאת? האם אני טיפוס רציני או קליל? או בכלל כזה שחושב מחוץ לקופסא ומייצר פתרונות מקוריים, יחודיים וחדשניים? 

חשוב להבין מה המסר שאנו מעונינים להעביר בתמונות, אל מי הוא מכוון וכמובן הוא חייב להיות בהלימה עם מי שאנחנו, עם הסגנון שלנו כך שלא ייצור פער בין המסר המועבר בתמונה לבין מה שיתגלה במציאות. היו אותנטיים ואל תנסו להיות מה שאינכם. גם אם זה מצטלם מאד יפה.   

3. הקדישו מחשבה על איך אתם רוצים להצטלם!

חשוב להיות מוכנים לצילומים! כדי לא להגיע ליום הצילומים עם ראש ריק, כדאי להסתכל באתרים ועמודי אינסטגרם של צלמים וצלמות, לחפש אצל קולגות מהתחום איך הצטלמו. לחפש צבעוניות של רקעים, פוזות מעניינות ואפילו פרצופים.

אני ממליצה להכין רשימה של פוזות לצילום, פרצופים וכו'. כן חברים, פרצופים! ניתן לשחק עם תמונות כמעט ללא הגבלה כשאתם רוצים להעביר מסר בפוסט כזה או אחר. כשאני עשיתי צילומים חשבתי על כל הפוסטים שאני רוצה להעלות. באחת הפעמיםי, רציתי גם תמונות עצבניות בשביל כל הפעמים שאני כותבת על הלקוחות הכועסים או על התסכול ממשהו שלא עובד. השתמשו באביזרים (פולדר, מחשב נייד, טלפון, לוקיישן מסויים וכו')

אין לכם רעיונות? אתם לא יודעים אפילו איך לגשת לזה? – התייעצו עם הצלם לפני שהנכם מגיעים ליום הצילום.

4. בחירת בגדים מתאימים.

איך היה הסלוגן ההוא? ,את הכי יפה כשנוח לך…" – דאגו לבחור בגדים שיהיו לכם נוחים ולא רק יפים. אתם תחליפו, לא תמיד במקומות מתאימים ומוסדרים לכך, ולכן חשוב שיהיה לכם נוח ותרגישו חופשיים ומשוחררים. בהיבט הצבעוניות – מומלץ על בגדים בצבעי המותג, לפחות סט אחד שמתכתב עם הצבעוניות השיווקית שלכם. מומלץ להצטלם בבגדים חלקים בלי פסים ודוגמאות. בהיבט המגוון – בחרו בגדים שמתאימים למסר שלכם. אם אתם רשמיים ועסקיים – בגדים יותר מחויטים. ואם אתם יותר קלילים – לבשו בגדים שמתאימים למסר הזה.

   5.  אל תתקמצנו על כמות תמונות

התמונות הראשונות בדרך כלל גרועות, זה הזמן לשבירת הקרח ולהתחיל להרגיש בטבעיות מול המצלמה. כן, אני יודעת שזה נשמע קל להגיד אך קשה לביצוע ולכן, ההמלצה היא לצלם את אותה פוזה מלא פעמים. פשוט לתקתק תמונות. תוך כדי הצילום משתחררים! איך אמר הגשש החיוור – "עם האימונים בא הגובה" ☺. מאחר ויש כמה סטים של בגדים מומלץ לצלם את אותה פוזה בכל סט בגדים כדי שיהיו כמה אופציות מכל חיוך וכל פרצוף.

6. שיחת הכנה עם הצלם/ת

לכולנו יש דברים שרק אנחנו נשים לב אליהם בעצמנו. שיערה שקופצת, קמט שאנו רגישים אליו, הבטן לעיתים נראית כמו עם קוביות שוקולד מאשר קוביות אחרות  או שסתם אנחנו שונאים שרואים לנו את האוזניים. אל תחכו לתיסכול שיופיע, היות ולצלם/ת אין גמד קטן בראש שלוחש להם מה אתם לא אוהבים בעצמכם, הכינו אותם מבעוד מועד ואימרו מראש לצלם או לצלמת כדי שידעו לשים לב גם בעצמם. לפעמים זה ברור להם אבל אל תקחו את זה כמובן מאליו. חבל לבזבז ימי צילום בגלל דברים טפשיים שניתן היה למנוע מראש עם מודעות.

7. חשוב!  שינה טובה לילה לפני.

אל תבואו ליום צילום אחרי לילה לבן. נסו לישון טוב לפני ולא לקבוע צילומים לשעה מוקדמת מידי. תפנקו את עצמכם בשינה טובה לפני. הקדישו לכך יום שלם. השמיים לא יפלו אם תיעדרו יום אחד מן העבודה השוטפת. הנכם עושים דבר שחשיבותו אינה נופלת מכל עבודה אחרת למען העסק שלכם, למען עצמכם.

8. הסתכלו תוך כדי צילום.

אתם במהלך יום הצילום, מידי פעם מומלץ לעצור ולבקש מהצלם/ת להציץ בתוצאות והסתכל על התמונות, לעומק! ממש לעבור ולראות. יתכן ויש תמונה שהרגשתם שהיא בול אבל משהו לא עבד שם וכדאי לצלם שוב. ודאו שכיסיתם את כל רשימת התמונות שרציתם ותכננתם, שיש לכם כמה טובות ושבסך הכל – יש עם מה לעבוד.

מקווה שהייתי לעזר. לכו להינות! זה חשוב לא פחות ☺

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך

לקריאה ללא הגבלה ניתן לרכוש מנוי חודשי בעלות של 27 ₪

דילוג לתוכן