"תגיד", אני שואלת אותו, כשאנחנו יושבים אצלו במשרד, פגישה ראשונה, "למה שלקוח יבחר בך? יש אלפי סוכנים….מה שונה בך? מה מיוחד?"
הוא בוהה בי לרגע, לא מבין מהיכן נחתה עליו השאלה, מוודא שאני לא צינית…אני רואה איך הגלגלים בראש זזים ומחפשים את התשובה "הנכונה".
"מקצועיות?"
"שירות מעולה?"
"אני מטפל בתביעות כמו שאף סוכן אחר לא מטפל?"
הוא קולט את המבט שלי ועוצר. "את שומעת את התשובה הזו מכל הסוכנים, הא?"
"כן", אני אומרת, "עוד לא היה אחד שנתן לי תשובה אחרת".
"אני יוצא דופן", הוא מחייך…, "כמו כולם".
אם אתם מחפשים לשפר את המשחק שלכם במגרש ולהגדיל רווחים, האם שקלתם למצוא שוק נישה? זה כמו למצוא פרוסה אחת מושלמת של פיצה בעולם של פשטידות בינוניות – זה משביע להפליא.
אז למה להתעסק עם שוק נישה? ובכן, קודם כל, זה יכול לעזור לכם להתבלט בתעשייה צפופה. תחשבו על זה – יש כנראה עשרות סוכני ביטוח באזור שלכם, כולם מתחרים על תשומת לבם של אותם לקוחות. על ידי מציאת נישה, אתם יכולים להציע מוצר או שירות המותאמים במיוחד לצרכים של קבוצה מסוימת של אנשים. אתם הופכים להיות סוכן הביטוח של הנישה הזו, וזה אומר פחות תחרות עבורכם.
אבל זה לא היתרון היחיד. כאשר מתמקדים בנישה, אפשר גם להפוך למומחים בתחום. נניח, למשל, שהחלטתם להתמחות בביטוח לבעלי חיות מחמד. פתאום, אתם אלהה שכולם מגיעים אליהם כדי לקבל עצות איך להגן על החברים הפרוותיים שלהם. אתם מכירים את כל הפרטים הקטנים של ביטוח חיות מחמד, ואתם יכולים להציע אפשרויות כיסוי מותאמות אישית שסוכנים אחרים אולי אפילו לא יודעים על קיומן. זה די מגניב, נכון?
עכשיו, בואו נדבר על כמה דוגמאות מציאותיות של שווקי נישה. במקום להמציא דוגמאות מגוחכות כמו ביטוח למסעות בחלל (אם כי בואו נהיה אמיתיים, זה רק ענין של זמן עד שגם זה יגיע), בואו נחשוב על נישות אמיתיות שתוכלו באמת לעסוק בהן.
דוגמה אחת היא ביטוח לעסקים קטנים. בעלי עסקים קטנים מתקשים לעתים קרובות למצוא כיסוי ביטוחי זול העונה על הצרכים הספציפיים שלהם. על ידי התמחות בתחום זה, תוכלו להציע מוצרים ושירותים מותאמים אישית, המותאמים לסיכונים והאתגרים הייחודיים העומדים בפני עסקים קטנים. אתם יכולים להפוך לסוכן הביטוח המומלץ עבור בעלי עסקים קטנים באזור שלך, וזה אומר זרם קבוע של לקוחות.
דוגמה נוספת היא ביטוח לאנשים בסיכון גבוה. זה עשוי לכלול אנשים שעובדים במקצועות מסוכנים כמו בנייה או אכיפת חוק, או אנשים שעוסקים בפעילויות מסוכנות כמו ספורט אתגרי. על ידי התמקדות בנישה זו, אתה יכול להציע אפשרויות כיסוי מותאמות אישית המספקות את ההגנה הדרושה לסיכונים הייחודיים הללו. ו…על הדרך אולי אפילו תוציאו מזה סיפורים מגניבים.
לסיכום, מציאת שוק נישה יכולה להיות game changer עבור סוכני ביטוח. זה יכול לעזור לכם להתבלט בתעשייה צפופה, להפוך למומחים בתחום מסוים ולהגדיל רווחיות. אז קדימה, מצאו את פרוסת הפיצה שלכם, את שוק הנישה והפכו ליוניקים עבור קבוצת האנשים הזו. תאמינו לי, זה שווה את זה.
אבל רגע….
מציאת שוק הנישה הנכון – זה צעד קריטי לכל סוכן ביטוח שמחפש להצליח בעולם העסקים! אבל איך מתמודדים עם זה? ובכן, ידידיי, הכל מתחיל בהסתכלות טובה על עצמכם. מהן החוזקות, התשוקות ותחומי ההתמחות שלכם? לאחר שהבנתם היטב את זה, הגיע הזמן לחקור שווקי נישה פוטנציאליים שמתאימים לתחומי העניין שלכם.
עכשיו, אל תקפצו פנימה באופן עיוור! תסתכלו מקרוב על מגמות השוק, התחרות והדמוגרפיה של לקוחות פוטנציאליים. אתם לא רוצים לבזבז את הזמן שלכם על שוק שאין לו את הביקוש או הרווחיות. הזמן שלכם יקר. אם כבר מדברים על רווחיות, הקפידו להעריך את זה לפני שאתם מתחייבים לשוק נישה. האמינו לי, אתם רוצים לוודא ששולי הרווח הפוטנציאליים הגיוניים עבור העסק שלכם.
כמובן שזה לא קשור רק למה שהשוק יכול להציע לכם – צריך גם לשקול מה אתם יכולים להציע לשוק. האם יש לכם את הידע, הכישורים והקשרים להצליח בנישה הזו? אם כן, מעולה! אם לא, שקלו כיצד תוכלו לרכוש משאבים אלה כדי להגדיר את עצמכם להצלחה.
ולבסוף, אל תשכחו לבדוק את המים לפני שאתם צוללים ראש. פנו ללקוחות פוטנציאליים, הציעו שירותים מוגבלים או ערכו סקרים כדי לאמוד עניין. זה יכול לעזור לכם לכוונן את הגישה שלכם ולהבטיח שאתם בכיוון הנכון.
זיכרו – מציאת שוק הנישה המתאים עוסקת בהערכת עצמכם, חקר שווקים פוטנציאליים, הערכת רווחיות, התחשבות במשאבים שלכם ובדיקת חום המים. עם קצת מאמץ והרבה נחישות תוכלו למצוא את שוק הנישה המושלם ולבנות עסק משגשג בתוך אוקיינוס כחול!