מה עדיף? כמות או איכות?

כמות מייצרת מקצוענות?

"יש לך דקה להתייעצות?" הוא כותב לי במסנג'ר.

"כן", אני עונה, "באיזה ענין?"

הוא מתקשר ואומר לי "עד לפני חודש, עיקר העבודה שלי היתה פדיונות של פנסיות לאוכלוסיות שהיו זקוקות למזומנים כדי לשרוד, כן, אני יודע, זה לא הדבר הכי נכון וטוב לעשות, אבל מי אני שאחנך אותם…. מה עדיף?  שילכו לשוק האפור ומשם זה ידרדר לאלימות ולמצבים שאפילו אין להם כסף לאכול? את יודעת, הקורונה גמרה חלקים מהאוכלוסיה בארץ… אבל עכשיו אי אפשר לעשות את זה יותר אז אני רוצה לחזור למתן הלוואות. לאנשים שהבנקים לא מאפשרים להם לקבל", "חשבתי אולי יש לך רעיון איך לעשות את זה הכי מהר ויעיל שאפשר, כך שאגיע למקסימום האנשים לפני שיסגר לי העסק"…

"מתנצלת", אני עונה לו, " אני לא חושבת שאתה זקוק לי", "סלח לי אבל יש לי בעיה עם האג'נדה הזו של פדיונות פנסיה ושל הלוואות".

"אני בטוחה שתסתדר מצויין גם בלעדי, כפי שהסתדרת עד היום, אחרי הכל אתה יודע מה אתה רוצה ואתה גם מכיר את האוכלוסיות שאליהן אתה מכוון".

"תודה בכל מקרה על הזמן שהענקת לי", הוא עונה לי, ואנחנו מנתקים.

אנחנו העצמאים יכולים לבחור את לקוחותינו. אנחנו יכולים לקחת את כולם כדי שתהיה כמות ואנחנו יכולים לבחור בפינצטה. 

כמו שזה נראה, אמשיך להעביר הרצאות על חינוך פיננסי בתיכונים וללמד מה ההבדל בין נכסים להתחייבויות ומהו מינוף ואיך להשתמש בו נכון. 

עד ההרצאה הבאה, נתתי לעצמי לעסוק בשאלה המתבקשת, איכות או כמות? 

סביר להניח שרובנו יענו בלי להתבלבל – איכות. גם אני הייתי עונה כך עד לא מזמן. אני חושבת שבמובן מסוים ככה חינכו אותנו מגיל צעיר. אבל לאחרונה נוכחתי לדעת שהאיכות לא תמיד מנצחת את הכמות. יש מקרים שזה לגמרי ההיפך.

כמות מייצרת מקצוענות

משום מה לשים את הדגש על כמות מתקשר לנו עם “חפיפניקיות” או חוסר סטנדרט. אבל חשבתם על האופציה שכמות יכולה להביא לאיכות? הרי זה סך הכל מאוד הגיוני – ככל שנתנסה בייצור של משהו יותר פעמים, ככה נתמקצע בו ונעשה מנוסים יותר, וכך גם נשתפר.

אחד התרגילים הראשונים שנתתי לסוכנים באחד הקורסים היה לכתוב פוסטים שיווקיים. כיוון שהזמן לביצוע המשימה היה מוגבל, היה עליהם ליצור 5 פוסטים מהירים. אם היה להם את אותו הזמן, והיו מתבקשים לייצר רק פוסט אחד האם היו מצליחים ליצור משהו טוב יותר? במקרה הראשון – כשייצרו את הפוסט הרביעי והחמישי כבר היו בעלי ניסיון של ייצור 3 פוסטים, היו להם מסקנות מהעשייה וגם את האילוצים למצוא משהו שעוד לא עשו ב-3 הקודמים.

הכמות חוללה אנרגיה יצרנית ויצירתית.

חוץ מהיתרונות של התנסות והתמקצעות, העשייה ייצרה מומנטום, מרכיב חשוב כדי לחולל אנרגיה ודרייב. עשייה גררה עשייה, בעוד שהקפדה על דבר אחד איכותי לאורך זמן היה שואב מהם הרבה אנרגיה, כזו, שלפעמים אנחנו פשוט חייבים הפוגה אחריה. העשייה בצירוף המומנטום שהיא מחוללת גורמים לתחושה טובה של יצרנות ויצירתיות וזה משהו שתרצו שיהיה בעסק שלכם.

כשאנחנו מרכזים את כל מאמצינו כדי לייצר דבר אחד איכותי, זה קצת כמו לשים את כל הביצים בסל אחד, ואנחנו יודעים כולנו מה קורה כשכל הביצים נמצאות בסל אחד. כל ביקורת על התוצר המושלם שלנו תהיה הרסנית, גם מבחינת מורל וגם כי זו האלטרנטיבה היחידה, הצ’אנס היחיד שנתנו לעצמנו. השקעה רבה מידי בדבר אחד גורמת לנו לתלות את כל תקוותנו בו.

ומה שקורה גם ברוב הפעמים, הוא פחות אותנטי.

אז מי אמר שאיכות תמיד מנצחת כמות? 

נקודה למחשבה: באילו תחומים האיכות צריכה לבוא על חשבון הכמות ובאילו תחומים ההיפך?

  1. כמות פגישות לעומת פגישות איכותיות וריווחיות יותר?
  2. תפוקה בינונית אבל רבה של עובד אל מול מועטה יותר ואיכותית?
  3. שיווק נישתי אל מול שיווק להמונים? 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך

לקריאה ללא הגבלה ניתן לרכוש מנוי חודשי בעלות של 27 ₪

דילוג לתוכן