מבוקשים בלבד!

אחת הבעיות הגדולות היא גיוס כח אדם מקצועי ואיכותי.  

אין יום ללא הודעה – "טל, מכירה עובד/ת טובה לביטוח? בבקשה תעבירי אלי. מחפשים דחוף!"

השבוע הרגשתי שהעולם השתגע. באחת הסוכנויות, אנחנו מחפשים כבר חצי שנה! 

הגיעו קו"ח. לכאורה חלום רטוב. המון נסיון, על פניו גם אמביציה. מושלם. טוב, אולי לא מושלם, כי אין רשיון, והנסיון? רק בסיכונים, אבל נראיין. אין מה להפסיד.

ראיינו. דרישות השכר גבוהות. מאד. נתמודד. 

ותק אחורה, קרן השתלמות מתחילה. אוקי. לפעמים שווה "לבלוע" גם את הגלולה הזו. כששאלנו על מכירות ברמה החודשית, התשובה היתה שהפ.ח. הממוצעת היא 1200 ₪, ו"חודש שעבר היה חודש מעולה, מכרתי 2800 ₪".

סוף הראיון, ששאלנו אם יש עוד משהו שכדאי שנדע, השיבה:  "נסיעות לחו"ל. כלומר כשחברת ביטוח מוציאה מבצע, אני זו שנוסעת".

לא הצלחתי לשלוט בגבה שהתרוממה אבל שתקתי. הראיון הסתיים בהסבר קצר על הסוכנות, עבודת צוות, התרבות הארגונית, וקבענו שנשלח הצעה.

ישבנו, הסוכן ואני, שקלנו ימינה ושמאלה, קבענו מתווה המשקלל את הנסיון, האמביציה והחסרונות לכלל הצעה הוגנת (שכר, בונוסים ותנאים סוציאליים) ושלחנו.

הבוקר התקבלה התשובה. נשמטה לנו הלסת (הכתוב מובא כלשונו כולל טעויות ניסוח):

"בוקר טוב….לא רלוונטי. 

שוחחנו על ציפיות השכר והיכולות שלי, הזמנת אותי לראיון בידיעה זו. אולם והיות והתרשמת מהיכולות לעומת מה שיש בשוק היום, עלי לציין כי אני מאוכזבת. היות ולא הייתי מפנה את זמני להצעה שכזו, זו האמת. אני משתכרת היום הרבה יותר, אני מקבלת. 5 אחוזים מכל הרווחים של הסוכנות מעבר לשכר בסיס הרבה יותר גבוה, עמלות מכירה, אחזקת אופנוע ותגמול יעדים.

מאחלת בהצלחה ותודה."    איחולי ההצלחה היו הדדיים. 

אני מניחה זאת כדוגמא מני רבות, של עובדים ש"איבדו את זה" והמכירים אותי יודעים שאני בעד הכרה בערכו של עובד טוב ובתגמול שיש לתת כדי לשמור אותו במערכת, אך יש גבול.

אחת הבעיות הגדולות בענף היא גיוס כח אדם מקצועי ואיכותי.  

שימו לב, ידע מקצועי הוא דבר חשוב, אך גם תכונות אופי  עלולות לחסל השתלבות של עובד חדש – גם אם הוא הטאלנט הכי טוב ומבוקש. ידע, אפשר ללמוד ולהשלים, אבל תכונות אופי? זהו התבלין שבלעדיו לידע אין הרבה ערך.

קחו 3 דוגמאות לתכונות כאלה:

תקשורת בהירה

דמיינו: במשרדכם רפרנטית מעולה הפותרת כל בעיה מקצועית, אך כשאתם מבקשים משהו, היא פשוט לא מבינה, או פועלת אחרת ממה שהתכוונתם. כל משימה מלווה בהסברים מיוחדים, כולל הגעה פיזית אליה. פחות עובד, נכון? תקשורתיות היא תכונה שאין להתפשר לגביה, בעיקר במשרות "בשלט רחוק" כשהעובד/ת מקבל/ת הנחיות בעיקר במייל ובהודעות. 

איך לאתר בעיית תקשורת?

כשיש כל כך הרבה הזדמנויות לתקשר עם מועמדים לפני שלב הראיון, אפשר לתקשר בהודעה, בטלפון ופשוט להרגיש את זה. שימו לב להתנסחות, להבנה ולתשובות המתקבלות.

 גישה חיובית 

מכירים את המרעיפים סביבם "אוף" לכל עבר? העובד הרוטן הוא אולי דמות מצחיקה בסדרות טלוויזיה. במציאות, אף אחד לא נהנה לעבוד עם אדם שמתבאס מכל משימה. גישה חיובית היא משהו שאדם מקרין סביבו והיא נוכחת בעבודתו ובאה לידי ביטוי בסבלנות, סיום משימות בכיף, התמודדויות וגישה נעימה לכל המתרחש.

 איך לאתר בעיית גישה?

שאלו שאלות כמו "עם אילו משברים נאלצת להתמודד? כיצד פתרת אותם?" ובאופן כללי, התרשמו מהווייב וההתייחסות לאירועים שבהם נתקלו בעבר.

הסתגלות לשינויים

הקצב בשוק העבודה היום דינאמי: מנהלים מתחלפים, עובדים עוזבים, ומודלים עסקיים משתנים. כך, גם העובדים צריכים מפעם לפעם לקבל שינויים הנגזרים מלמעלה, ושאת השיקולים מאחוריהם, לא תמיד ניתן להסביר. ליכולת הסתגלות יש משקל כבד המשפיע על תפקוד הצוות, המורל הכללי, ולבסוף – על התוצאות, התפוקות, ויכולתו של העובד לרוץ אתכם למרחקים ארוכים מבלי לפזול ימינה ושמאלה בגלל כל משב רוח קל של שינוי באויר.

איך לאתר קשיי הסתגלות?

בקשו מהמועמד/ת דוגמא למצבים חריגים שחווה במהלך הקריירה כמו שינוי ארגוני מורכב, שינוי בתפקיד ועוד, התשובה תלמד על יכולת ההתמודדות שלו /ה וגישתו/ה לחוויה.

תכונות אישיות מנבאות פוטנציאל לטווח רחוק, יותר מנתונים יבשים ומדרישות ברורות לתפקיד. לעיתים עדיף לתת הזדמנות לאדם ש"כמעט מתאים" לדרישות התפקיד המקצועיות, אך יש לו התאמה אישיותית גבוהה יותר.

גיוס קל לכולנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים שעשויים לעניין אותך

לקריאה ללא הגבלה ניתן לרכוש מנוי חודשי בעלות של 27 ₪

דילוג לתוכן